חיים אטקין-שמאות רכוש ומקרקעין - תקורה כחלק מהפסד ונזק


עברית  |  English  |  Русский  |  français  |  عربي  |  
הרשם כמנוי חינם על "סקירה שבועית" וקבל מתנה !  |  מתקשרים איתי בפשטות ובמהירות דרך ה - WhatsApp ומקבלים מענה מהיר || צור עימי קשר בווטס אפ 052-3728828 וקבל מענה מהיר בתוך לא יאוחר מ- 24 שעות ||  |  
תאריך ושעה
 


 

      
      
    
        
         

סקירה שבועית
הרשם לרשימת התפוצה

להרשמה לחץ כאן

לארכיון הסקירות

שתף Share
FacebookTwitter




iPhone Supported
 


  סרוק  ומייד נדבר
 

דף הבית >> תקורה כחלק מהפסד ונזק
 
תקורה כחלק מהנזק וההפסד ועלויות הטיפול בתביעה   
                                                                               
 
סוכני הביטוח הפסידו עד היום הכנסה של מיליארדי שקלים
כשהגרוש נמצא מתחת לפנס ואף אחד לא רואה אותו ולמה תקורה היא חלק בלתי נפרד מתביעת הניזוק ומעלויות הכנת התביעה של סוכן הביטוח

 
אז בואו נעשה את התחשיב ביחד ונלווה את התחשיבים בהסברים:

במסגרת הטיפול בתביעות צד שלישי רכב בלבד, כל סוכן ביטוח ממוצע, מטפל בממוצע בחמש עד עשר תביעות בחודש שהם 120- 60 תביעות בשנה.

עלות הטיפול בכל תביעת רכב היא בסדר גודל של לא פחות מ-  300 ₪ - 500 ₪ לרכב לפחות. (נושא זה לבדו מחייב משרה מלאה של פקידה במשרד סוכן ממוצע, בעלות של לא פחות מ-5,000 ₪/חודש – עלות מעביד ).

סוכני הביטוח שטיפלו בתביעה לא דרשו תקורה עבורם ועבור לקוחותיהם.

תקורה: הם כל ההוצאות שנדרשו סביב ההפרעה ששיבשה את חייו של הנפגע, לניהול המשבר בכלל ולצורך גיבוש האומדן והנזק בפרט, כדי להיפרע מהמזיק. אלו כל ההוצאות שנדרשו במסגרת הקצאת משאבים חריגים  ומיוחדים, שאינם במסגרת עיסוקו הרגיל של הנתבע כדי "להתעסק" עם "כאב הראש" הזה שנפל עליו שלא באשמתו.

עיסוק זה כולל למשל איסוף הצעות מחיר, פגישה עם קבלנים, בחירת שמאי ודיונים עימו, פגישה עם סוכן הביטוח על מנת שיטפל בתביעה או עם עורכי הדין שנבחרו והמשמעות היא "התעסקות" עם "המטרד" הזה.

עקומת התמורה היא הבסיס הכלכלי לדרישה. בקצרה, עקומת התמורה אומרת שבעת ייצור של מוצר אחד אנו מוותרים על האחר. זהו כלל וחוק בכלכלה ומכאן נקרא שמה "עקומת התמורה". הוויתור הזה על ייצור נובע מהצורך בהתעסקות עם משהו אחר.

ונחזור לעניינינו: גם כאן בעת התרחשותו של אירוע נזק נגרמת הפרעה ושיבוש בחייו של הניזוק ובמהלך ניהול עסקו מה שידוע ומוכר כ-  Bi   = Business interruption
הוצאות התקורה מגלמות את העלויות שנדרשו להתעסקות עם המשבר ובגללו, משאבים כלכליים שהוקצו ו/או הוסתו בגללו ואשר במקור יועדו לענייו אחר.

הוצאות התקורה הם סכום קבוע שכל גוף מחייב בעבורו, בעת ניהול פרויקט ( כל קבלן חשמל , צנרת רמזורים ותשתיות של רשות מקומית למשל,  מוסיף "שורה" בחשבון החיוב שלו לרכב שפגע בעמוד התאורה או הרמזור, ולעיתים גם הרשות המקומית עצמה מוסיפה חיוב נוסף דומה- חיוב המגלם את הוצאותיה היא בגין ניהול המשבר שנוצר )
למען הבהר, אינני מדבר כאן על נזק ברור ומוכח כמו הפסד ייצור או אובדן רווחים או  ימי עבודה, נסיעות במוניות, רכב חליפי ועוד... אני מדבר על ההתעסקות עם ה"בלגן הזה" ששיבש והפריע למהלך החיים הרגיל של הנתבע שמצא עצמו נשאב לתוך הליך גיבוש נזקיו והפסדיו, ושגרת חייו העסקית השתבשה.

בטעות רבים מכנים זאת "עוגמת נפש" ולא היא.

מהאמור עולה בברור שכל נתבע יכול לדרוש הוצאות תקורה על תביעתו אבל, וכאן האבל הגדול: גם סוכן הביטוח יכול אף הוא לדרוש מהמזיק את הוצאות התקורה שהיו לו במשרדו כדי לייצר את הדרישה המוגשת מהמזיק.

בתחשיב זהיר וזעיר אני אומד את ההפסד השנתי של כל סוכן ביטוח בכדי 60 אלף ₪ לפחות ולאורך 20 שנה זהו הפסד של מעל מליון ₪. ( הם קוראים לזה "שרות" אבל בכלכלה קוראים לזה להפסיד כסף או לא לקבל כסף עבור עבודה שביצעת או לעבוד בחינם. אין לזה שם אחר. )

במצטבר לאלף סוכני ביטוח בלבד, ויש הרבה יותר, מדובר בסכום דמיוני של 10 מיליארד ₪ ולהזכירך שזהו תחשיב זהיר וזעיר בלבד.
מהו שיעור החיוב של הוצאות התקורה: מקובל להעמיס הוצאות תקורה של 2-10% מהנזק והכל לפי העניין.
 
ועכשיו מה שנשאר זה למצוא עורך דין נמרץ שינסה לתרגם זאת לתביעה ייצוגית.


 
















 
הצטרף וקבל את כל המידע והעדכונים ישירות לתיבת המייל שלך




 
דוא"ל:
שם:
 


 



 

 



 
 
דוא"ל:
שם:
 

 
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...
+ שלח משוב
   משרד ראשי - תל אביב והמרכז,  טל': 03-7542873   || מוקד הודעות:  24/7 : 03-7542873     פקס: 03-7622513  :FAX                    
 
סניף חיפה והצפון:  טל:  04-8715370     פקס: 04-8715763  :FAX ||    סניף ירושליים:  02-5660085        ||     סניף באר שבע והדרום:   08-6450007     
 נייד:    052-3728828    : Mobile   ||   דוא"ל משרד:   office@etkin.co.il    ||  דוא"ל חיים: haim@etkin.co.il 

    
 כל הזכויות שמורות לחיים אטקין - שמאות סקרים ומידע    © All Rights Reserved To Haim Etkin - Appraiser      ©   1985 -2017 
למעלה מ- 32 שנות מצויינות בשמאות אמינה, נכונה ומדוייקת

 
לייבסיטי - בניית אתרים